lördag 28 januari 2012

Politiskt inkorrekt...


Jodå, jag vet att man inte ska äta scampi nuförtiden.... Men häromveckan kom en kille och ringde på dörren och sålde frusen fisk. Vips, så hade jag köpt fisk för hiskeligt mycket pengar. Och eftersom jag köpte nån form av startpaket så "råkade" det visst komma med lite scampi.
Iallafall - det blev en galet god pasta av scampin. Grundidén har jag snott från ett recept av Leila.

Fräs vitlök, chili och lite citronskal i smör, lägg i scampin så de ändrar färg och blir rosa och fina (just denna del var oerhört spännande tyckte Oscar). Släng i lite färsk spenat och cocktailtomater och häll på lite matlagningsgrädde. Låt koka ihop snabbt och blanda med nykokt pasta. Toppa med parmesan.
Vissa tycker inte att man ska ha parmesan på pasta med fisk och skaldjur men det tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar