måndag 11 juni 2012

Prunkande trädgård?




Jag har upptäckt att det är med bloggandet innebär att man har ögonen på sig lite mer. Både min mamma och min svägerska har undrat hur det går med min prunkande trädgård....Nja, alltså mina penséer står fortfarande kvar i sina krukor och är riktigt fina. Men nu jäklar ska det bli nya blommor till sommaren. Införskaffade häromveckan en superfin Korbo-korg med planteringssäck från finfina inredningsaffären Vera i Knäppingsborg. Har ni vägarna förbi Norrköping är detta ett ställe jag kan rekommendera.

I veckan blir det en tur för att inhandla lite fler krukor och nya växter. Nån som har lite idéer på vad man ska leta efter? Under tiden njuter jag av mina prunkande rhododendron.

1 kommentar:

  1. Det var väl ett praktexempel på "prunkande". Till skillnad från våra taniga som står på helt fel plats och har tre blommor var ungefär. Men de ska flytta till ett bättre ställe i år, till en helt annan trädgård hos en kompis med mera lämplig växtplats.
    Förresten - ska du ändra att du är föräldraledig högst upp i bloggen?
    /Vän av ordning (ett uttryck jag kan uppskatta, det känns som det betyder ungefär "smågrinig petig pensionär")

    SvaraRadera